Handelsbetingelser / FAQ
LEVERINGSTID OG FORSENDELSE
Ordrer pakkes alle hverdage og afsendes klokken 16. Ordrer modtaget i weekenden, på helligdage eller efter klokken 16, afsendes den efterfølgende hverdag. Den forventede leveringstid er 1-5 hverdage. Alle ordrer til Danmark leveres fragtfrit. Efter afsendelsen af din pakke, modtager du et ‘Track & Trace’ nummer via e-mail. Din e-mail. med dit ‘Track & Trace’ nummer og trackinglink, afsendes automatisk første gang vores fragtleverandør registrerer pakken på deres pakkecentral.
Du har mulighed for at vælge følgende fragtmuligheder når du handler hos ØNDIG:
- Levering til din postkasse i Danmark med DAO – GRATIS
Hvis ikke du er hjemme når fragtmanden kommer med din ordre, vil du modtage en afhentningsblanket i din postkasse, og kan herefter afhente din ordre i nærmeste pakkeshop.
KUNDESERVICE
Alle henvendelser skal ske via mail eller telefon. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer.
Kundeservice Åbningstider:
Alle hverdage: 9-15
Weekend og helligdage: Lukket
PRISER OG BETALING
Alle priser på siden er inklusive 25% moms.
Følgende betalingsmetoder kan anvendes på siden:
- Betalingskort (Dankort, Visa, Mastercard)
- MobilePay
- Vi tager ikke kortgebyrer.
Købelovens samtidigheds-grundsætning
I Danmark gælder en samtidighedsgrundsætning indenfor købeloven. Den siger at betaling og levering skal ske samtidig. For webshops er dette øjeblik defineret ved afsendelse af ordren. Vi må med andre ord ikke trække betalingen for ordren før den er afsendt. Det overholder vi 100%. På samme måde er det vigtigt at du kan betale for varen ved afsendelse, derfor reserveres beløbet på din konto så snart du trykker køb på shoppen. Pengene er i dette øjeblik ikke trukket men blot øremærket til denne bestemte handel og kan ikke bruges andetsteds.
RETURRET
Definition af Personlige Smykker
Personlige smykker defineres som smykker, der har gennemgået en tilpasning specifikt for kunden, såsom indgraveringer, der ikke kan sælges til andre, da indgraveringen er unik for køberen.
Returret for Ikke-Personliggjorte Smykker
Du har 14 dages returret på ikke-personliggjorte smykker, hvilket gælder fra den dag, du modtager din pakke. For at kunne benytte dig af returretten, skal varen være i samme stand som ved afsendelsen fra os.
Returret for Personliggjorte Smykker
Der er ingen returret på personlige smykker. Når et smykke er indgraveret personligt efter dine anvisninger, frasiger du dig dine 14 dages returret, da vi ikke kan videresælge smykket til andre.
Specielt om Julegaver
Ved køb af smykker som julegave i november eller december, for ikke-personliggjorte smykker, udvides returretten til den 15. januar det efterfølgende år.
Tilbagebetaling af Købsbeløbet
Hvis du ønsker pengene retur for dit køb, skal dette gøres inden for 14 dage fra modtagelsen af varen. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer varens værdi minus 50 kr for fragt af smykket. Refusion sker senest 14 dage fra modtagelsen af din besked om fortrydelse af købet, og vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel som anvendt ved købet, medmindre andet er aftalt.
Sådan Returneres Smykket
For at returnere et smykke, følg venligst denne procedure:
- Skriv til [email protected] med dit ordrenummer og at du ønsker at sende varen retur indenfor 14 dage af modtagelse.
- Du modtager en fragtlabel på mail.
- Pak smykket ned i original emballage og aflever pakke i relevant pakkeshop.
- Ved modtagelse af pakken tjekker vi smykket for værdiforringelse.
- Vi tilbagefører købsbeløbet minus 50kr for returfragten.
Ombytning til andet smykke
Hvis du ønsker at ombytte dit ikke personligegjorte smykke til et andet smykke inden for 14 dage fra modtagelse, så bruger du blot samme procedure som ovenfor og køber et nyt smykke på shoppen.
Du kan enten vente på at modtage pengene for dit gamle smykke eller spare lidt tid ved at købe det nye smykke med det samme.
REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb hos ØNDIG. Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi din ordre. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Personlige oplysninger
Personoplysningerne registreres hos Rocket Ventures ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på Øndig.dk er Rocket Ventures ApS. Som registreret hos Øndig.dk har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i kraft af persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected]
Ønsker du at vide mere om vores privatlivspolitik, kan du læse mere her.
KLAGEADGANG
Har du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte
- Center for Klageløsning
- Nævnenes Hus
- Toldboden 2
- 8800 Viborg
- www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr
HVEM HANDLER JEG MED?
Øndig.dk er ejet af Andreas Helbo Ventures Aps
- Andreas Helbo Ventures Aps
- Grønløkke Allé 186
- 8310 Tranbjerg
- Danmark
- CVR: DK43282980